Grunnen til at eg skriver dette er at eg er har stått i kø, eg har fått med meg prosessen som har skjedd i det politiske og administrative. Og nok ein gong har eg i dag vore vitne til folk som har brukt opp mot 5 timar heim frå jobb – fordi at brua er stengt pga vind!

Det er vedtatt at me skal få eit nytt fastlandssamband vest for Bergen; kommunane Fjell, Sund og Øygarden. Vedtaket om korleis, kor og kor tid dette skal komme på plass følar eg er blitt gjort med skylappar på. Det skal seiast at eg er ingen ekspert verken på infrastruktur, økonomi eller andre ting. Eg er berre innbyggar frå Sund og ein dagleg brukar av dagens Sotrasamband.

Kvar dag er det ca 30 000 kjøretøy som kjører over brua – som er det einaste alternativet omlag 35 000 innbyggarar har for å komme seg til og frå øysamfunnet. For ikkje å nemne alle som har arbeidsplassane sine her ute. Alle skal inn på eit felt på ein veg som i tillegg blir samkjørt med alle som kjem frå Askøy når vegen først får to felt. Dette er einaste måten for over 70 000 menneske å komme til Bergen, Flesland og alle andre stadar i omeng.

Eg veit at vedtaket som er gjort er at det skal komme ei ny bru, med fleire felt – rett ved siden av dagens bru! Eg er ikkje enig med dette, og har gjort mine tankar om kva som burde gjerast.

Mine tankar om korleis dette sambandet burde bli er følgande:

Tunnel lengre sør enn det eksisterande samabandet.

Orsakar til kvifor:

Framtidsretta. Sotra og Øygarden er eit område i stor utbygging og stor auke i innbyggartal. Med ein tunnel over til Kokstad vil det bli kortare veg til Bergen sør, Bergen og sørover til Stavanger. Dette vil gjere øysamfunnet enda meir attraktivt å busetja seg på. Det vil bli meir lønnsomt for næringslivet.

Tryggleik for innbyggarane. I dag er det som sagt eit alternativ å komme seg til Bergen. Det er ingen omkjøringsmuligheter ( foruten ei ferga som tar 8 bilar og brukar 40 min til Hjellestad). Skjer det noko, så her me låst her ute. Det eine sambandet er som ei hovudpulsåre. Når denne vert blokkert er det drepande. Denne eine hovudpulsåra strekker seg ganske langt ut på Sotra, og omhandlar ikkje berre brua. For at me ikkje skal bli så låst når det skjer noko, eller det blir sterk vind (som det er sagt det berre vil komme meir av), må me ha meir enn eit festepunkt til fastlandet. Når det har skjedd noko og me er låst her ute – så er det berre helikopter som kan frakte sjuke, fødande og anna av øyene.

Tungtrasport og omkjøring. Det er mykje tungtrafikk som går til og frå Sotra og Øygarden. Det er oljenæring, fiskeriundstri og anna næringsliv som er avhengig av transport som skjer ved hjelp av kjøretøy. Ein tunnel i sør vil avlaste trafikken som går i og rundt Bergen/omeng. Og eg trur at det vil gje  ein smidigare trafikk, både i Bergen sentrum, til Åsane, Stavanger og Kokstad, Askøy og ikkje minst til Sotra og Øygarden!

Image

Dette er som sagt skrevet av ei vanlig jenta på kysten- så det er ingen harde fakta eller konsekvensar som er forska på. Dette er berre mine meiningar og tankar. Og eg meinar at dette betyr noko for mi framtid – og for alle andre som er busatt på Sotra og Øygarden si framtid.

Me treng ei anna løysing enn det som er vedtatt som gir oss eit trygt fastlandsamband!

Eg meinar det burde komme ein tunnel !

16 svar til “Sotrasamband utan skylapper”.

  1. Trond Nordvik Avatar
    Trond Nordvik

    Ja,kvifor skal ikkje alternativ trasé til fastlandet gå lengre sør og i tunell? Det er jo i Bergen sør regionen at 80% av trafikken skal. Da er det vell et bedre alternativ og få trasé der trafikken er. Eller har dette og gjøre med hva handelstanden på Sartor senter mener?

    1. kystjento Avatar

      Eg er redd det er for store krefter i draumen om «Sotra kystby». Det har stått i avisa på eit tidspunkt at dei må ha nytt samband forbi senteret, for elles er dei redd for å miste kundar….

      1. Kristoffer Avatar
        Kristoffer

        Viss trafikken MÅ gå forbi Sartor senter fordi dei er redd for å miste kundar, so blr vel Thon og Sartor slenge inn ein rimelig bra penge sum i de nye Sotrasambandet, vi som bur på Sotra må få muligheten til å sleppe å betale får at Sartor skal få fleire kundar, alle veit at vi som bilista må finansiere store delar av det prosjektet og viss Sartor skal vere med på å bestemme kor veien skal gå, så bør dei også betale «ein god bete tå kakå»! Meinar ivertfall eg!

  2. boble Avatar
    boble

    Jeg syntes at det skulle kommet tunell, men griske eiere av eiendommen til Sartor storsenter vil ikke at det skal skje på grunn av at de er redd for å miste kunder. Sotra blir veldig værutsatt og det er patetisk at det ikke kan gjøres noe med. f.eks jeg kommer meg ikke på skolen på grunn av at jeg ikke kommer meg over broen. Syntes virkelig at de skal tenke seg om to ganger før de begynner med den teite broen.

  3. Sinnataggen Avatar
    Sinnataggen

    Mafia’en på Straume/Sartor. Kan bare glemme at noe som helst trafikk skal gå utenfor.
    Alle planene som gikk utenfor sartor blei kastet vekk og gravd ned. Synest selv at tunnel hadde vært det beste valge. Så kunne kollektivtrafikk bare holdt seg på broen.

    1. Olav Alexander Mjelde Avatar

      Stemmer, sotramafiaen vil ha alt gjennom sartor senter.
      Latterlig å bygge en tandembro der. Man har fremdeles samme utfordringer med avkjørsler og påkjørlser på begge sidene av broene 😛 Samt alt stopper ved vind, he he..

      Bygger man tunnel i andre enden, kunne de lagt bybane over der også. Sotra sør->kokstad ville være genialt prosjekt. Da kunne folk bodd landlig til, men jobbet i sentrumsnære strøk, samt tenk den korte reisetiden til flesland! Sotra sør til flesland er jo nesten en ferie i seg selv.

      1. kystjento Avatar

        Skjer det ei ulykke ved Kolltveit-tunnelen stopper alt opp. Det same ved loddefjord og tunnelen der! Det løyser få problem å ha ny bru i det området!

  4. Bjarne Avatar
    Bjarne

    ..og om en hadde lagt tunnelen via øyene enda lenger sør hadde en sluppet at de blir helt avfolket. Fergeforbindelse med tvilsom ferge og enda verre kontraktør skaper ikke akkurat trygghet i hverdagen der heller. Ser et felles mål her, men får da seilbåt- og Hjellestadmafiaen mot seg i tillegg..

    1. kystjento Avatar

      Det er forbetringspotensial på fleire av infrastrukturene i området – utan tvil! Og det vil alltid vere nokon som ikkje er enig eller fornøgd!

  5. John Egil Nesse Avatar
    John Egil Nesse

    Ha! Ka e da me snakka om? Draumar og håp om ei bere framti, YESS!
    Om dei so brukar håve, tenker meir enn to tankar på ein gong so hadde da vore fantastisk!
    Tunell/bru fra område lenger sør, Skogsvåg, eller Klokkarvik, Lerøy, Bjelkarøy, utbedring av vei er selvfølgelig ein nødvendighet. Helikopterterminal heilt vest mot havet slik at ikkje disse forbaska «vepsane» ska laga merr bråk øve håvene våre, ekspressbuss fra og te Flesland. «Hain steike, være» hadde ditta vore mulig…..nei, dessverre. Fora at handelsstanden på Sartor og kommunestyremedlemmer i Fjedlet so har sine utrulig store draumar om «Kystby»/bli multimillionæra på handel og vandel, so e nokditta berre ein uaktuell draum/fantasi, men draumar kan bli verkelegheit!!!!!!!

  6. Geir Lien Avatar
    Geir Lien

    Jeg var på flere av møtene med vegvesenet og politikerne i byen i kultursalen på vestkanten. ALLE deres argumenter for bro og imot tunnel ble plukket fra hverandre blandt annet med dokumentasjon fra transportøkonomisk institutt (tror det var rett navn). I bunn og grunn ble ny bro vedtatt på grunnlag at de ikke «likte» (??) lange tunneler under vann. Heia lokal-demokratiet og vekk med logikk og tanker om fremtiden… ;-(

  7. Kate Hopland Avatar
    Kate Hopland

    Det er glimrende planer du kommer med her! Hvorfor i all verden lar vi næringslivet på Sartor m Olav Thon i spissen bestemme hvor veien skal gå? Vi har allerede en bro, der de nå vil bygge en ny bro like ved…Hvorfor ikke heller bygge ut den gamle broen, veinettet er jo der allerede, og så kan vi, som du skriver, få en tunnel i sør! Det er ille at de bygger ut en kystby FØR infrastrukturen er på plass! Her kommer stadig fler og fler innbyggere til kommunene her, hvilket jo tilsier økt trafikk på et allerede overbelastet veinett. Det skulle vært innført både byggestopp og tilflytningsstopp fram til Sotrasambandet er ferdig!

  8. Jan Ellingsen Avatar
    Jan Ellingsen

    Glimrende tanker dette og for en som ikke liker at utviklingen går mot at Loddefjord blir et stort veikryss kan jeg bare applaudere, men det er vel slik nå at «båten er gått».
    Tidlig i prossessen la Fjell Venstre frem et fint forslag til samband over mot Flesland som ble nedstemt ganske tidlig. Synd var det.
    Det nye Sotrasambandet blir nå slik at det eneste en oppnår nå er at all trafikk samles sammen med Askøytrafikkken ved Storavann (Ørjebekk) og føres videre på eksisterende 4 felt mot Liavann. Hvis fylkesmannen får det som han vil blir 2 av feltene kollektivfelt, i beste fall kollektiv og 2+ felt. Dette medfører liten bedring fra dagens situsasjon slik jeg ser dette.
    Et tankespinn i denne situasjonen ville være å stoppe framdriften på ny Sotrabro nå og utvide eksisterend bro samt utvide trasene på begge sider av broen til 4 felt som jo nå delvis er blitt utført på bysiden. På bysiden er det kun 2 små tunneller igjen og på Fjell siden er det breddeøkning og tilpassinger fra Sartor senter til broen som må gjøres.
    Pengene en her sparer bør så nyttes til sambandet mot Flesland og mot Askøy.

    Uansett håper du fortsetter med ditt engasjement.

  9. Anton Engen Avatar
    Anton Engen

    Alle disse argumentene var grundig belyst i prosessen. Vi i Laksevåg Venstre sammen med Sotra Venstre forsøkte å samle Bergen Vest og Sotra i en felles aksjon i kultursalen på Vestkanten, men interessen var ikke stor. Det var altfor få som engasjerte seg da slaget sto. Vi kjempet mot Sartor og politikere som bor i Hjellestadområdet som ikke ville engasjere seg for å trafikken inn i sør. Sotrabeboere har seg selv å takke for at Vegvesenet fikk viljen sin. Vil man ha forandring, må man begynne med seg selv.

  10. Arve Andersen Avatar
    Arve Andersen

    Tunell bør absolutt være det rette. Har man klart å bygge tunnell under Boknafjorden, burde ikke dette være noen større utfordring. Men å dra den sørover og ut i Sund, ville det blitt et paradis for dem som bor der, men hva med majoriteten av all trafikken. Om all trafikk skulle gå om Sund kommune hva da med veinettet som er eksisterende pr. idag??? Hvordan tror man da det ville blitt om all trafikk skulle gå videre utover på øyen?? Hallo, tenk dere om! Men en tunnell trenger vi, men ikke sør på øyen!!!

  11. Roy Avatar
    Roy

    Dette er helt riktig tanke. Man kjører kun den sørlige traseen hvis man skal til området fra Laguen og sørover. Men dette er ikke mulig i måneskinn før man knebler Straume/Sartor mafiaen. Ressurs sterke ledere i næringslivet på Straume som også uheldigvis har innpass i kommunepolitikken som styrer dette. Bare til å danne en storkommune med Sund og Øygarden for å få vannet ut innflytelsen deres i politikken.

Kommenter innlegget

Velkomen til StrilaStyrke

Gjertrud Østervold Toft

Sertifisert mentaltrener og coach, innan presentasjonspyskologi. Har 15 års erfaring som pedagog. 20 års efaring som leiar i næringsliv og i norsk idrett. Kurslærar, mentor, foredragsholder og gründer. Erfaring frå blant anna IOC, NIF, NFF, UEFA, Equinor, NSI